Používame súbory cookies

Súbory cookies používame na analýzu návštevnosti, zapamätanie si preferencií a zlepšovanie použiteľnosti webu. Súhlas môžete vyjadriť kliknutím na tlačidlo "Súhlasím".

Nastavenie Súhlasím

Súhlas môžete tiež odmietnuť.

Preskočiť na obsah

Podrobný opis mobilného svetelného kríža na uzavretie letiskových dráh FIREFLY

<< Späť na mobilné svetelné kríže FIREFLY

Konštrukcia a farba mobilného svetelného kríža FIREFLY

Základňa a ramená svetelného kríža sú vyrobené z konštrukčnej ocele[JP1]  11 373 (S235).

Ramená svetelného kríža sú natreté žltou leteckou farbou RAL 1021 zo všetkých strán, aby bolo zariadenie dobre viditeľné (podľa požiadaviek FAA farba č. 13538 – letecká žltá – podľa FED-STD-595).

Špecifikácia podvozka

Mobilný svetelný kríž na uzavretie letiskových dráh dodávame v dvoch verziách:

Svetelný kríž umiestnený na podvozku (FIREFLY)

V tejto verzii je svetelný kríž umiestnený na podvozku so stabilizačnými nohami.

Dá sa jednoducho pripojiť k ťažnému zariadeniu vozidla a prepraviť na požadované miesto na letiskovej dráhe. Pri tejto verzii môžete prevážať 2 svetelné kríže naraz.

Podvozok pozostáva z oceľového rámu s rozmermi 2,5 x 1,6 m, dvoch bezdušových pneumatík veľkosti R13 a je vybavený štandardným ťažným zariadením, ktoré umožňuje jeho pripojenie napr. za osobný automobil.

Na podvozku je uložený svetelný kríž vrátane benzínovej elektrocentrály a záložnej autobatérie.

Svetelný kríž bez podvozka (FIREFLY ECO)

Svetelný kríž bez podvozka (FIREFLY ECO)

Svetelný kríž je umiestnený na zemi na štyroch nastaviteľných nohách. Je prispôsobený na manipuláciu pomocou vysokozdvižného vozíka.

Na ráme svetelného kríža je umiestnený elektrorozvádzač, benzínová elektrocentrála alebo záložná batéria podľa zvolenej špecifikácie.


Montáž svetelného kríža

Svetelný kríž má rozmery 4,27 alebo 6,4 m, preto má na uľahčenie prepravy sklopné ramená.



Libela uľahčí nájdenie správnej polohy kríža v horizontálnom smere.



Montáž kríža je jednoduchá a veľmi rýchla – 1 človek zvládne do 30 sekúnd rozložiť všetky štyri ramená svetelného kríža a pomocou navijaka kríž zdvihnúť do vertikálnej polohy.

Stabilita

Aby sme mohli zaručiť stabilitu svetelného kríža, nechali sme ho posúdiť Leteckým ústavom – Institute of Aerospace Engineering (Fakulta strojného inžinierstva, Vysoké učenie technické Brno). Zo statickej štrukturálnej analýzy vyplýva, že maximálna prípustná rýchlosť vetra je 91,9 m/s, čo zodpovedá 330 km/h. 

Robustná a stabilná konštrukcia umožňuje nastavenie kríža do uhla 5° od zvislice, čo zabezpečí optimálnu stabilitu aj v náročných podmienkach.

Možnosť prevážať dva svetelné kríže naraz

V prípade nepriaznivých poveternostných podmienok je nevyhnutné letiskovú dráhu rýchlo uzavrieť, a to na oboch jej koncoch. Aby sme minimalizovali čas potrebný na prepravu svetelného kríža, vyrobili sme ho tak, aby bolo možné dve nezávislé jednotky prepravovať naraz.


Svetelný kríž je vyrobený tak, aby spĺňal všetky normy a predpisy platné v leteckej prevádzke.

  • FAA Advisory Circulary FAA A/C 150/5345-55A  – Špecifikácia pre L-893, svetelnú vizuálnu pomôcku na označenie dočasného uzavretia vzletovej a pristávacej dráhy.
  • Predpis EASA „CS-ADR-DSN Issue 6 - F4001-D01-01 – Temporary runway closure marker“.
  • Návrh predpisu ICAO „Návrh na zmenu Prílohy 14, Zväzok I a PANS - Letiská (Doc 9981) týkajúci sa navrhovania a prevádzky letísk“

Konštrukcia svetelného značenia umožňuje jednoduchú modifikáciu, aby bolo možné dodržať požiadavky FAA a/alebo ICAO, podľa toho, čo je relevantné.

Mobilný svetelný kríž na uzavretie letiskovej dráhy spĺňa všetky požiadavky FAA, ako sú napr.

  • prevádzková teplota -40 °C až +55 °C
  • vlhkosť 95 % RhA (pri +55 °C)
  • odolnosť voči vetru do 65 km/h (bez výrazného ovplyvnenia polohy stanovených značiek[JP1] )

Ramená svetelného kríža sú vybavené 13 alebo 17 InLED svetlami s požadovanou intenzitou svietenia. Sú natreté žltou leteckou farbou v súlade s CS ADR-DSN.U.935

Ďalšie technické parametre

Svetelný kríž je vyrobený v súlade so zásadami elektromagnetickej kompatibility (EMC).

Všetky elektrické komponenty majú triedu ochrany IP 66 alebo vyššiu, svetelné prvky majú triedu ochrany IP 68.

Mobilný svetelný kríž je pripravený na bezpečnú a spoľahlivú prevádzku na akomkoľvek bežnom vonkajšom letisku.

<< Späť na mobilné svetelné kríže FIREFLY